Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

zadanie Nr 9

9. Muzyczny plac zabaw


Opis szczegółowy zawierający wykaz działań niezbędnych do realizacji projektu oraz uzasadnienie potrzeb społęcznych

Celem projektu jest stworzenie pierwszego na skalę miasta ogólnodostępnego muzycznego placu zabaw dla młodszych mieszkańców Skierniewic. Umiejscowienie nad Zalewem instrumentów muzycznych o ciepłym, stonowanym brzmieniu może przynieść wiele korzyści i wartości. Oto kilka powodów, dla których taka inicjatywa jest godna uwagi:
1. Rozwój muzyczny: kontakt z plenerowymi instrumentami muzycznymi da dzieciom możliwość eksperymentowania z rozmaitymi dźwiękami, uczenia się rytmu. Będzie sprzyjać rozwijaniu ich zdolności muzycznych i wrażliwości na dźwięki.
2. Kreatywność i wyobraźnia: swobodna gra na różnorodnych instrumentach będzie stymulować wyobraźnię dzieci, zachęci do twórczego myślenia i eksperymentowania z różnymi dźwiękami. Dzieci będą mogły tworzyć własne melodie, komponować utwory lub po prostu improwizować. To doskonałe miejsce dla małych artystów, którzy mogą wyrażać siebie poprzez muzykę.
3. Społeczność i interakcja: Wspólne muzykowanie i granie w grupie sprzyja budowaniu więzi i rozwijaniu umiejętności społecznych. Muzyczny plac zabaw z pewnością przyciągnie dzieci o podobnych zainteresowaniach. Będą mogły spotkać z innymi małymi muzykami i nawiązać przyjaźnie.
4. Aktywność fizyczna: lokalizacja niniejszego projektu nie jest przypadkowa - tuż obok powstała plenerowa siłownia dla dzieci. Będzie to zatem idealne połączenie muzycznej rozrywki i aktywności fizycznej. Dzieci będą mogły korzystać z siłowni, słuchać jak i tworzyć muzykę.
5.Kontakt z naturą: Lokalizacja placu zabaw nad Zalewem da dzieciom możliwość spędzania czasu na świeżym powietrzu i w kontakcie z naturą. Będą mogły cieszyć się pięknem otaczającej przyrody, co może dodatkowo inspirować je podczas tworzenia muzyki.
6. Edukacja i nauka: Muzyczny plac zabaw może być również miejscem nauki. Dzieci będą mogły dowiedzieć się o istnieniu różnych ciekawych instrumentów, poznawać różne dźwięki i eksperymentować z różnymi technikami muzycznymi.