Opis zadania
Terapia sensoryczna to przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów. W ramach projektu pięć skierniewickich przedszkoli(2,4,13,10,5) zostanie zaopatrzonych w pomoce do zajęć i zabaw sensorycznych. Stwarza to olbrzymie możliwości na całkowite pozbycie się deficytów, a tym samym ich wpływu na funkcjonowanie w dorosłym życiu. Nauka przez zabawę to zajęcia pełne atrakcji- Popularność integracji sensorycznej (SI) wzrosła znacznie. Jej rozwój poprzez ćwiczenia, dostosowane do aktualnego poziomu rozwoju dziecka, cieszy się coraz większym zainteresowaniem- Zabawy prowadzone w grupie są świetnym sposobem na naukę komunikacji, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Dodatkowo mogą być pomocne, kiedy dziecko potrzebuje wyciszenia lub ma problemy z utrzymaniem koncentracji i skupienia. Wykorzystanie elementów metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi może wpłynąć na zniwelowanie m.in. trudności w zakresie umiejętności ruchowych, umiejętności szkolnych, nadpobudliwość psychoruchową, nadwrażliwość sensoryczną czy problemy z koncentracją, stymulują percepcję wzrokową, słuchową i dotykową, wpływają na rozwój zmysłów, z których dziecko korzysta każdego dnia.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zakup sprzętu do integracji sensorycznej - 5 x 20 000 zł | 100 000 zł |