Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

zadanie Nr 17

17. Dobrze się rozwijamy bo z sensorycznych pomocy korzystamy


Opis szczegółowy zawierający wykaz działań niezbędnych do realizacji projektu oraz uzasadnienie potrzeb społęcznych

Terapia sensoryczna to przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów. W ramach projektu pięć skierniewickich przedszkoli(2,4,13,10,5) zostanie zaopatrzonych w pomoce do zajęć i zabaw sensorycznych. Stwarza to olbrzymie możliwości na całkowite pozbycie się deficytów, a tym samym ich wpływu na funkcjonowanie w dorosłym życiu. Nauka przez zabawę to zajęcia pełne atrakcji- Popularność integracji sensorycznej (SI) wzrosła znacznie. Jej rozwój poprzez ćwiczenia, dostosowane do aktualnego poziomu rozwoju dziecka, cieszy się coraz większym zainteresowaniem- Zabawy prowadzone w grupie są świetnym sposobem na naukę komunikacji, rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Dodatkowo mogą być pomocne, kiedy dziecko potrzebuje wyciszenia lub ma problemy z utrzymaniem koncentracji i skupienia. Wykorzystanie elementów metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi może wpłynąć na zniwelowanie m.in. trudności w zakresie umiejętności ruchowych, umiejętności szkolnych, nadpobudliwość psychoruchową, nadwrażliwość sensoryczną czy problemy z koncentracją, stymulują percepcję wzrokową, słuchową i dotykową, wpływają na rozwój zmysłów, z których dziecko korzysta każdego dnia.