Opis zadania
W dzisiejszym świecie technologie informatyczne odgrywają kluczową rolę w każdym aspekcie życia. Umiejętność programowania staje się coraz bardziej poszukiwaną kompetencją na rynku pracy, a także cenną umiejętnością życiową, która pozwala na rozwiązywanie problemów, rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia. W odpowiedzi na te potrzeby, proponuję realizację projektu edukacyjnego pt. "Kodowanie dla każdego - Stwórz swoją pierwszą grę!". Celem projektu jest wprowadzenie uczni6w w podstawy programowania poprzez tworzenie prostych gier komputerowych 'w języku Python.
Istnieje wiele powodów, dla których warto zrealizować ten projekt:
- Nauka programowania: Projekt umożliwi uczniom naukę podstaw programowani w przystępny i angażujący sposób. Tworzenie gier komputerowych to świetny sposób na poznanie podstawowych koncepcji programowania, takich jak zmienne, pętle, warunki i funkcje.
- Rozwój umiejętności: Uczniowie rozwiną swoje umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów, kreatywności i współpracy.
- Przygotowanie do przyszłości: Umiejętność programowania jest coraz bardziej poszukiwaną kompetencją na rynku pracy. Projekt ten przygotuje uczniów do przyszłych wyzwań zawodowych.
- Wzrost motywacji: Tworzenie gier komputerowych to świetny sposób na zmotywowanie uczniów do nauki informatyki. Uczniowie będą mogli zobaczyć efekty swojej pracy i podzielić się nimi z innymi.
- Integracja z innymi przedmiotami: Projekt ten może być zintegrowany z innymi przedmiotami, takimi jak matematyka, fizyka, język polski.
Aby zrealizować ten projekt, konieczne jest zakup komputerów i zestawów "Koduj w Pythonie" na stanowiska komputerowe. Komputery muszą być wystarczająco mocne, aby uruchomić oprogramowanie niezbędne do tworzenia gier. Korzyści płynące z realizacji tego projektu są ogromne. Uczniowie zdobędą cenne umiejętności informatyczne, które będą im przydatne w przyszłości. Projekt ten może również przyczynić się do poprawy wyników nauczania z innych przedmiotów. Ponadto, projekt ten może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku szkoły i zwiększeniu zainteresowania informatyką wśród uczniów. Projekt "Kodowanie dla każdego - Stwórz svvo5ą pierwszą grę!" to świetna okazja do nauczenia uczniów podstaw programowania w przystępny i angażujący sposób. Jestem przekonana, że realizacja tego projektu będzie korzystna dla wszystkich uczniów i przyniesie wiele korzyści szkole.
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcęLp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zestaw komputerowy i5-14GEN+monitor+Microsoft Windows 11+ Office 2021+klawiatura+ mysz+słuchawski+podkładka 16 szt. | 72 000 zł |
2 | Zestaw inteligentna klasa Classwise 30 szt. - narządzia interaktywne | 5 200 zł |
3 | Dodatkowa stacja dokującoa z centralą sterującą - Inteligentna klasa Classwise | 700 zł |
4 | Photon moduł Robotyka i kodowanie - Moduł edukacyjny ,,Robotyka i kodowanie'' | 2 800 zł |
5 | Pakiet gier do pracy z Photonem na magicznym dywanie 4.0 | 780 zł |
6 | Koduj w Pythonie - zestaw 16 szt. mikrokontrolerów na stanowiska komputerowe | 14 000 zł |
7 | Szkolenie do zestawu koduj w Pythonie | 1 520 zł |
8 | Urządzenie wielofunkcyjne | 3 000 zł |
Łącznie: 100 000 zł |