Opis zadania
Celem realizacji przedstawionego projektu jest przeorganizowanie przestrzeni w patiach szkolnych na parterze budynku Zespołu Szkół Nr 3 w Skierniewicach tak, żeby stworzyć w nich strefy relaksu i wyciszenia oraz integracji dla młodzieży i dorosłych. Przestrzeń w patiach zostanie podzielona na strefy1 i 2, z których każda będzie o innym charakterze, wypełniając inne zadania. W strefie 1- patio l będzie strefa aktywności i integracji umiejscowiona w sąsiedztwie Sali Konferencyjnej oraz wejścia głównego do szkoły - wyposażona w stoliki do gier planszowych (szachy, warcaby itp.), ławeczki, stół z piłkarzykami i stoliki do prowadzenia spotkań w mniejszym gronie, np. spotkania grupy uczniów, nauczyciela z rodzicem lub uczestników konferencji w trakcie przerw w zajęciach. Strefa będzie osłonięta żaglami przeciwsłonecznymi oraz parasolami, pojawi się w niej mała architektura ogrodowa w formie ażurowych ścianek, zostanie dosadzona roślinność oraz zamontowane oświetlenie ogrodowe w formie girland. Strefa 2 - patio 2, zaaranżowane na strefę relaksu i wypoczynku służącą wyciszeniu, zlokalizowana jest w dalszej części budynku. Patio otoczone jest salami lekcyjnymi, które w trakcie przerw są zamykane. Dzięki temu strefa ta jest miejscem bardziej cichym i intymnym, a przebywający tam w trakcie przerw uczniowie, będą mogli poczuć się komfortowo. Strefa wyciszenia będzie przestrzenią, która zapewnia ciszę, spokój i komfort, przyjazna uczniowi, pozbawiona hałasu i przestymulowania. Patio 2 będzie miejscem do wyciszenia w czasie przerw, przestrzenią do cichej nauki lub czytania, wsparciem dla młodzieży w spektrum autyzmu oraz uczniów z nadwrażliwością sensoryczną, bezpieczną przystanią w sytuacjach przeciążenia emocjonalnego. Wyposażona w fotele oraz lekkie siedziska ogrodowe, które pozwalają usiąść w wygodnej pozycji, co ułatwia zrelaksowanie się w dość krótkim czasie np. w przerwie między lekcjami. W strefie pojawią się również niskie stoliki podręczne, parasole, żagle przeciwsłoneczne, architektura ogrodowa w formie ścianek i przepierzeń, bogata, urozmaicona roślinność oraz oświetlenie ogrodowe w formie girland i delikatnych punktów świetlnych. Obie strefy dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Rozwinięcie koncepcji infrastruktury wypoczynkowej w Zespole Szkół Nr 3 w Skierniewicach jest odpowiedzią na potrzeby społeczne. Szkoła nieustannie rozwija się i rozrasta przyciągając do swojej przestrzeni nie tylko coraz większą liczbę uczniów, ale również członków społeczności oraz podmioty zewnętrzne - organizacja szkoleń i konferencji. Po tegorocznym całościowym remoncie placówki aranżacja przestrzeni na patiach będzie dopełnieniem wizji szkoły jako miejsca nowoczesnego, a jednocześnie otwartego na potrzeby całej społeczności szkolnej oraz społeczności lokalnej. Stworzenie zewnętrznych stref aktywności, relaksu i wyciszenia z jednej strony pozytywnie wpłynie na emocje i samopoczucie uczniów oraz uatrakcyjni czas spędzany przez nich w szkole, w nowych przestrzeniach będą mogli zregenerować się i wyciszyć na świeżym powietrzu. Z drugiej zaś strony budynek Zespołu Szkół nr 3 w Skierniewicach wykorzystywany jest do prowadzenia szkoleń, konferencji oraz zajęć sportowych przez organizacje i stowarzyszenia w ramach Edukacyjnego Centrum Konferencyjnego lub z wykorzystaniem bloku sportowego szkoły, strefa relaksu i wypoczynku staje się więc naturalnym uzupełnieniem przestrzeni szkoleniowo - sportowych. Dzięki powstaniu stref wyciszenia i integracji uczestnicy konferencji, szkoleń lub zajęć sportowych będą mogli w trakcie przerw odpocząć w komfortowych warunkach lub integrować się w strefie temu dedykowanej.